Pagina's

Zoeken in deze blog

dinsdag 12 januari 2010

symbaloo achter de balie

Nadenkend over de symbaloo hype bedacht ik me dat het heel handig zou zijn om een mooie symbaloo te maken met alle inlichtingen-sites erop. Je zou zelfs een paar tabbladen kunnen maken: een met jeugdinlichtingensites, een met algemene inlichtingensites, en je zou zo alle relevante sites mooi bij elkaar hebben en voor iedereen toegankelijk.
Achter de balie start internet altijd op met de site van de bieb maar vaak heb je die toch net niet nodig en die kan ook op het eerste symbaloo tabblad staan.Ik heb geprobeerd een printscreen van de symbaloo die ik gemaakt heb in deze weblog te zetten maar op de gewone manier lukt dat niet.
Helemaal geweldig toch; alles bij elkaar.

3 opmerkingen:

  1. Lijkt me een heel nuttige actie eigenlijk. Natuurlijk moet de website op het eerste tabblad en je kunt verder thema's maken. Dan zouden we met elkaar misschien eens een lijstje moeten maken met wat er allemaal op zou moeten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Was ik ook al mee bezig. We hebben een aardige verzameling favorieten (waar we niet zo gemakkelijk gebruik van maken, maar die toch heel nuttig kunnen zijn!). Ik heb daar ook ideeën over. Dit verdient wel enig overleg. Dit idee vasthouden dus.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Er bestaat al een bibliotheek symbaloo. Ik vond hem bij Librarylingo -weblog van Ria Smith, ProBiblio- onder 'links' http://librarylingo.web-log.nl/
    Die kunnen we wellicht aanpassen voor onze situatie.

    BeantwoordenVerwijderen