Pagina's

Zoeken in deze blog

zaterdag 4 september 2010

skype


Gisteravond heb ik skype geïnstalleerd.
Niet om de telefoonkosten te drukken maar omdat een groep mensen mij gevraagd had hen te leren Skypen. Dan is het wel handig om het eerst zelf te leren. Ik zag in eerste instantie nogal op tegen dat gehannes met het optimaliseren van de instellingen. Met Google talk, wat in mogelijkheden niet zoveel verschilt van dit programma, kun je daar een hoop gezeur mee hebben.
Na het installeren moet je natuurlijk een slachtoffer hebben om dat op uit te proberen. Mijn dochter toonde zich deze keer gewillig; meestal vindt ze dat digitale kunst en vliegwerk van mij maar onzin.
Ze kwam met haar laptop gezellig naast me zitten wat resulteerde in een geweldige gepiep dat door merg en been ging.
Toen ze op zolder zat was dat gelukkig over en hebben wij een gezellig videogesprek gehad.( Zonder enig gezanik met instellingen voor camera of microfoon.)
Dat wil zeggen we hadden alletwee goed beeld maar aangezien zij niet over een microfoon beschikt moest zij haar verbale bijdrage via het chatvenstertje typen of, waar ze later maar toe overging, van de trap af schreeuwen.
Heel gezellig dus... En vooral leuk en veel goedkoper dan telefoneren als éen van beiden bv in het buitenland zit of zo..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten