Pagina's

Zoeken in deze blog

maandag 19 april 2010

Het Afrika Studie Centrum



Nu ik alle formaliteiten netjes heb afgehandeld vind ik het leuk om jullie te vertellen dat ik er een halve baan bij heb. Ik  ga voor 20 uur werken in de bibliotheek van het Afrika Studie Centrum in Leiden.
Gelukkig was het te combineren met mijn uren in Katwijk en blijf ik gewoon daar werken. Ook mijn verder taken bij de internet/cursussen en de lezingen etc. kan ik gewoon blijven doen.


Op de vraag:" Krijg je het dan niet druk"?  kan ik antwoorden: gelukkig wel! Ik werk heel graag en heb altijd veel energie. Eigenlijk kom ik  pas goed tot leven als ik flink uitgedaagd wordt.
Het ASC is een organisatie die onderzoek doet in Afrika en de bibliotheek is een onderdeel van.
Als je meer wilt weten moet je maar eens op de site kijken.



Zelf ben ik erg blij met deze aanstelling! Wel ben ik als een haas aan de slag gegaan om Frans te leren want dat is daar echt nodig. Maar dat vind ik geen probleem en eigenlijk wel weer aardig om te doen.




De bibliotheek is actief op diverse gebieden: ze schaft boeken en tijdschriften aan in Europa, Amerika en Afrika, levert online abstracts, heeft een catalogus met een eigen thesaurus en is actief op het gebied van de digitale bibliotheek, o.a. met de webservice Connecting Africa. De bibliotheek bezit ongeveer 80.000 boeken, 2.000 tijdschriften (waarvan ca. 500 "lopend") en meer dan duizend films en documentaires. 

9 opmerkingen:

  1. Super leuk Monique!! Van harte gefeliciteerd en heel veel succes met je nieuwe baan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat verrassend Monikie!! Ook van mij gefeliciteerd met je nieuwe baan!
    Wat ga je daar precies doen voor werk?
    Misschien zien we elkaar wel 's morgens of 's middags op de Rijnsburgerweg fietsen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Monique, ik heb je al uitgebreid gefeliciteerd!
    Maar nogmaals....Van harte! Leuke uitdaging.
    Bonjour, Monique. Au Revoir! :-)....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Welverdiend Monique. Gelukkig blijven je talenten ook behouden voor Bibliotheek Katwijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hey Monique,
    heel erg fijn voor je en van harte gefeliciteerd met je nieuwe 2de baan en gelukkig blijven we je wel zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ziet er heel omvangrijk uit op de asc site.
    Voor je het weet moet je ook nog Swahili gaan leren! Lijkt me voor jouw geen enkel probleem!Ziet er heel aantrekkelijk uit Monique, echt super voor je!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. He Monique,
    Van mij ook van harte gefeliciteerd. Leuk zeg!
    Parlez vous Francais? Moet je maar snel naar Parijs gaan ;p

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk voor jou, misschien krijg je wel gelijk een studiereis naar Afrika.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Monique, wil je niet al teveel je best doen daar, anders zijn we je zo kwijt hier en dat willen wij niet. Maar toch, gefeliciteerd!!!
    Evelien en Thea

    BeantwoordenVerwijderen