Pagina's

Zoeken in deze blog

woensdag 3 februari 2010

de e-reader





Sinds ik de gelukkige eigenaar ben van deze sony e-reader heb ik er een aantal nieuwe uitdagingen bij.
Deze reader is groter van formaat en heeft meer mogelijkheden dan het model dat de bieb uit gaat lenen. Het gebruik is niet zo'n probleem maar voor je zover bent moet je wel een aantal problemen overwinnen. Het installeren van het programma net-library verliep niet zonder complicaties. Maar als dat gelukt is blijkt het erg te lijken op I-tunes wat de mensen die een I-pod hebben wel kennen.
Het kopen van een e-boek bij Bol is een fluitje van een cent. Je kunt ze zo downloaden en op je pc zetten. Zo kocht ik het bovenstaande boek en binnen een minuut stond het op mijn PC. En... geen verzendkosten!

Met Walter heb ik het erover gehad welke boeken je van Google books zou kunnen downloaden. Dat is minder simpel.Allereerst moeten de boeken een volledige weergave hebben en ze moeten ook nog in het publieke domein staan. Het zijn dan meestal PDF's en de e-boeken zijn van het e-PUB formaat. Toch moet het wel kunnen. Zo heb ik de Camera Obscura, die aan alle genoemde eisen voldeed, proberen te downloaden maar dat leverde niets dan een leeg document op. Frustrerend maar ik ga daar nog wel verder aan prutsen.

Jammer genoeg gaat de bibliotheek van Katwijk nog geen e-boeken uitlenen.
Ik denk dat ik dan maar een Zuid-Holland pas neem en lid wordt van de bieb van Leiden. Daar lenen ze deze al wel uit.
Wordt vervolgd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten