Pagina's

Zoeken in deze blog

zaterdag 13 februari 2010

de Wiki



Dit keer de Wiki. Er ging veel lees en uitprobeer-werk aan vooraf.
Daarna werd het duidelijk; de meest eenvoudige vorm van een wiki is natuurlijk een gedeelde google docs die ik vaker heb gebruikt. Handig om samen met anderen aan een document te werken.
De wiki van de bieb van Deventer ziet er leuk uit; je moet dan wel draagvlak onder je leden hebben. De wiki die zij gebruiken heeft kennelijk meer opmaakmogelijkheden dan de 23D wiki want daar zijn de mogelijkheden erg minimaal.

Maar een wiki op ons intranet biedt ook mogelijkheden. Samen aan een idee werken van iemand waar anderen dan aanvullingen en/of suggesties kunnen geven. Ik zie er wel wat in.
Ik heb een pagina in de "zandbak" wiki van de 23dingen gemaakt. Daar vind je meer historische feiten over het fenomeen "badeend".

2 opmerkingen:

  1. De 'badeend'kan zo langzamerhand wel dienen voor een promotie-onderzoek.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Monique,

    Dat was inderdaad een weekend met wiki. Zou het al een werkwoord zijn: ik wiki, zij wikiede, wij hebben gewikied? Voorlopig ben ik even uitgewikied.... tot morgen!

    Irene

    BeantwoordenVerwijderen