Pagina's

Zoeken in deze blog

donderdag 4 februari 2010

Delicious



Na alle grappen en grollen met de fotobewerking nu weer even serieus aan het werk.Vandaag ben ik begonnen met Delicious. Eerst maar braaf al die demofilmpjes bekeken. De slimmerik die de screencast heeft bedacht zou ook een lauwerkrans moeten krijgen zeg. Dat is toch wel heel erg handig!
Je moet er wel even voor gaan zitten om goed te doorgronden waar het nu eigenlijk om gaat. Ik dacht eerst dat het weer een soort eigen startpagina was maar dat blijkt niet zo te zijn.
De bedoeling van delicious is dat je tags met elkaar deelt. Dus als ik een site over e-boeken de tag:e-book geef, vinden anderen die site als ze zoeken op de tag: e-book.

Met deze kennis ben ik monter aan de slag gegaan en eerst maar eens een account gemaakt en de bookmarks van delicious naar de browserbalk gesleept. Trots bekeek mijn vorderingen. Daarna ben ik verder gegaan met sites toevoegen en tags bedenken.
Daar moet je wel goed over nadenken. De tag e-boek verwijst vaak naar Nederlandse sites; de tag e-book naar Engelstalige. Maar je kunt ook meerder tags toevoegen.
Je kunt naar alleen je eigen tags zoeken maar ook, en nu komt het 2.0 aspect, naar tags die anderen aan een site hebben gegeven.
Hoewel je soms weer dreigt te verzuipen in de verwijzingen lijkt dit me toch wel iets om te gaan gebruiken. Zeker ook omdat het erg handig is dat die bookmarklets op je browserbalk staan.
Ik zie hier toch wel wat in!!

1 opmerking:

  1. Je bent alweer voortvarend aan de slag gegaan, lees ik. Hoofdpunten zijn goed samengevat. Wat ook heel interessant is, je kunt jouw en andere delicious-accounts ook toevoegen (middels RSS feeds)aan je RSS-reader!
    Waarom interessant? Dit past helemaal in het streven om zoveel mogelijk relevante informatie te bewaren op zo weinig mogelijk plekken.Geeft veel overzicht.

    BeantwoordenVerwijderen