Pagina's

Zoeken in deze blog

maandag 15 februari 2010

 


Vandaag heb ik uitgevogeld hoe snipshot werkt. Het is een programma waarmee je in een klap alle foto's van een site bij elkaar harkt.Vervolgens kun je er heel eenvoudig een aantal basisbewerkingen mee uitvoeren: resize, iets aanpassen in kleur of contrast en foto bijsnijden, dan eenvoudig opslaan. Als je dan Picasa hebt op je pc slaat hij de foto op via Picasa. Picasa heeft een "blog this" knop en zo komt de foto zonder ingewikkeld gedoe op je blog. Zoals deze lieftallige eend. Snipshot werkt zonder inlog ( zal Ineke aanspreken) en je hoeft niks te downloaden. Het gemak van het programma zit 'm erin dat je een bookmarklet op je browserbalk kan zetten: "snipshot import". Bij het gebruik van Google Chrome gebruik je de bookmarklet van fire-fox. Moet je ff weten. Als die erop staat hoef je deze maar aan te klikken en alle foto's van de website waar je bent komen op een rijtje te staan. Klaar om mee aan de gang te gaan.
Een echte aanwinst dus.
Posted by Picasa

3 opmerkingen:

  1. Dat vind ik nou ook; ik maak er dagelijks gebruik van.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Monique,

    Goeie tip, ik heb het even kort uitgeprobeerd, maar kreeg een foto als link in mijn weblog, niet de foto direct. Doe vast iets fout. Misschien wil je het een keer laten zien.

    Groet, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja hoor, help bij gelegenheid maar herinneren

    BeantwoordenVerwijderen