Pagina's

Zoeken in deze blog

vrijdag 12 maart 2010

beveiliging e-books


Over beveiliging gesproken: uitgevers doen hun uiterste best om e-boeken te beveiligen.
Maar een middagje prutsen en de kunst afkijken van onze ,met veel koffie en gevulde koeken in de watten gelegde buurtwizzkid, heb ik geleerd om van nieuwsgroepen e-boeken af te halen. Geen enkel probleem; hups zo op mijn e-reader gezet. Het schijnt ook niet illegaal te zijn om een thuiskopie te maken.
En zo zag ik van alles voorbijkomen: dure programma's, muziek, films en ook e-boeken. De e-boeken in het orginele e-pub formaat compleet met alles erop en eraan.
E-boeken zijn heel makkelijk te downloaden.


Het is ook zo: al loopt de beveiliger nog zo snel, de wizzkids achterhalen 'm wel.
Ik heb ook en film gedownload maar daar kwam veel meer bij kijken. Een film komt in stukjes binnen vaak samen met een reparatiebestand. Dan moet de zaak weer uitgepakt worden, gerepareerd en de ondertitels eronder geplakt worden. Vervolgens moet er een programma gevonden worden om het af te spelen. Maar als het dan ook allemaal lukt...

1 opmerking:

  1. Hoi Monique, bij gelegenheid wil ik graag van je leren om e-boeken van nieuwsgroepen af te halen.

    BeantwoordenVerwijderen