Pagina's

Zoeken in deze blog

maandag 1 maart 2010

podcast




Zo, dit onderwerp is toch iets lastiger te doorgronden.
Allereerst om het verschil tussen streamen en podcasten te doorgronden. Daar ben ik weer uitgekomen, met hulp van Walter. Streaming is rechtstreeks van het web ; podcasts zet je op je pc en haal je binnen via Itunes of je onvolprezen google-reader. Een podcast kan je vervolgens op een Ipod ( of ander digitaal speeltoestel) zetten en zonder pc weer afspelen. Bij streamen heb je altijd een internetverbinding nodig.

Dat was dat en toen aan de gang.
Eerst heb ik Itunes maar eens gedownload. (Ging niet ongecompliceerd maar vooruit)Daarna op zoek naar podcasts. In het rijtje suggesties stond dat je een abonnement op kabouter Wesley kon nemen. Dit cultuurgoed laat ik natuurlijk niet aan mijn neus voorbijgaan!!

Verder heb ik me nog op een aantal leuke podcasts geabonneerd.

Voor de gein heb ik een abonnement op OBA-live via Itunes genomen en ook via de google reader. Gaat alle twee prima. Ook geen verschil in afspeel kwaliteit.
Itunes ziet er wel veel mooier uit en het heeft het voordeel dat ik de podcasts zo mijn Ipod op kan slepen. Handig want dat zou weer een heel gedoe worden via de google reader.
Allemaal weer uitgevogeld vandaag.

Tenslotte:Walter mist de badeendjes tegenwoordig. Dat wil ik hem niet aandoen.


Een allochtoon eendje dit keer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten