Pagina's

Zoeken in deze blog

maandag 29 maart 2010

evaluatie van de 23 dingen


Na alle digitale kunst en vliegwerk van de afgelopen weken ben ik dit weekend even terug in de tijd geweest. Laat in de 17e eeuw. Ik heb meegespeeld in het orkest bij een uitvoering van King Arthur van Henry Purcell (1659-1695). Een opera vol prachtige muziek met een bizar verhaal waar ik jullie niet mee zal vermoeien.
Nu is het geen probleem om met bovenstaande batterij fluiten op stap te gaan. In een op maat gemaakte rugzak kan dat makkelijk. Maar er wilde graag een celliste meerijden in onze Daihatsu Cuore. Optimistisch dacht ze dat die cello er makkelijk in kon. Ik zal jullie de details besparen en het is uiteindelijk gelukt maar het was allemaal verre van comfortabel. Toch nog even de mooie ouverture zodat je een beetje een indruk krijgt waar ik weken voor gestudeerd heb. Dit is een uitvoering met alleen strijkers; wij speelden met strijkers en blazers.


Maar met de sprankelende muziek nog in het hoofd en een stijve pols van het veelvuldige bas spelen nu toch echt aan het werk.



Ik heb met bijzonder veel plezier deze cursus gedaan; ik heb er heel veel van geleerd en het heeft me ook gestimuleerd nog een heleboel andere dingen uit te zoeken. Zoals het prutsen met de Google wave, Picasa en bijvoorbeeld het downloaden van e-boeken, muziek en films.
Het lastigste vond ik het doorgronden van alle mogelijkheden van de google reader. Je kan daar heel veel mee en deze zal ik ook zeker blijven gebruiken. Het delen van items, de "opmerking in reader", het taggen etc etc.
Ook delicious vind ik een echte aanwinst.
Het meest verrassende.... tja, ik vond het verrassend dat ik er zoveel plezier in had en overal toch wel uitgekomen ben.Soms wel dankzij de hulp van onze onvolprezen Walter maar toch...Sommige dingen waren ook echt verrassend eenvoudig terwijl ik dacht dat dat wel heel lastig zou wezen.

Het installeren van de videochat was een gedoe maar ook iets om erin te houden. En alle mogelijkheden van het rommelen met foto's waren een leuke ontdekking.
Andere dingen zal ik in de toekomst wel minder gebruiken, maar door alle vaardigheden die ik met deze cursus heb opgebouwd zal het geen probleem zijn deze weer op te pakken indien nodig.

Eigenlijk vind ik het wel jammer dat de cursus nu afgelopen is. Ik wens de volgende groep er ook veel plezier mee!

Om nog even terug te komen op King Arthur: mijn keurige erudiete echtgenoot heeft in het koor als tenor meegezongen. Hij heeft zich prima vermaakt om een solo uit deze opera te zingen: "het lied van de dronken boeren" . Dat ging ongeveer zo:


Het hoeft allemaal niet zo serieus!!

2 opmerkingen:

  1. Weet je zeker dat de mannen dronkenschap speelden? Het ziet er akelig echt uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Met een glaasje wijn wordt de stem alleen maar beter (ik spreek uit ervaring!)

    BeantwoordenVerwijderen