Pagina's

Zoeken in deze blog

maandag 8 maart 2010

limewire


Een site waar echt sprake is van delen is limewire. Op deze site kan je muziek (en andere bestanden) met elkaar delen en van elkaar downloaden.Dit gaat met een zg. P2P (peer to peer) systeem. Van de ene naar de andere pc.


Natuurlijk is het dan oppassen geblazen met het binnenhalen van virussen en andere narigheid. Limewire heeft zelf een filter en je hebt natuurlijk je eigen virusbescherming.Toch opletten; kijk naar rare titelvormen, slechte kwaliteit (wordt vermeld door limewire) en gekke bestandsvormen. Bij twijfel; niet downloaden.
Ik heb een account aangemaakt en het een en ander gedownload.Dit kan dan via Itunes weer naar de ipod getransporteerd worden.
Via je googleaccount sta je weer in contact met je vrienden en kan je chatten tijdens het downloaden.Je kunt hun bestanden dan ook weer zien en delen.
Om te voorkomen dat een ander het weer van mij gaat downloaden( en mijn pc dan veel trager wordt op zo'n moment) heb ik gezorgd dat de bestanden in een andere map komen te staan dan waar limewire kijkt of er iets bij mij te halen valt. Om de tuin leiden dus...
Een beetje flauw als je het over delen hebt, iedereen deelt immers van alles,

maar je moet jezelf wel goed beschermen op het net.

Tenslotte deel ik nog een mooi liedje met jullie:

1 opmerking: