Pagina's

Zoeken in deze blog

dinsdag 2 maart 2010

wederom youtube


Youtube is toch maar een bron van vermaak. Zo vond ik , om in stijl te blijven, dit leuke eenden filmpje.
Ik heb een account gemaakt bij youtube en dan heb je nog meer mogelijkheden. Je kunt een afspeellijst maken en deze weer delen. (Heb ik gedaan en de andere "23-dingers" die lijst gestuurd)
Je kunt een favorieten-lijst maken en ook weer een abonnement nemen op kanalen van anderen om te zien wat die op youtube uitspoken.
Ik heb ook nog even gekeken naar Google video; handig om te weten.
Eigenlijk zou het best een idee zijn om voor onze bibliotheek een videokanaal te hebben. Er zou dan een camera gekocht moeten worden en iemand moet zich daarin verdiepen om mooie opnamen te maken. je zou video's van je activiteiten kunnen maken en op youtube maar ook op je eigen site kunnen zetten. Of bijvoorbeeld instructievideo's kunnen maken. (Hoe werkt het e-book of de daisy-rom)(Wat doen we voor leuks in de boekenweek etc etc..)
Ik zie er wel wat in.

3 opmerkingen:

  1. Op pag. 53 en 54 van 'Hoe verder na 23 dingen'
    http://bibliotheek20.ning.com/profiles/blogs/hoe-verder-na-23-dingen-het
    kun je lezen over voorbeelden toepassingen met video binnen de organisatie.
    In dit verband is ook interessant om te lezen:
    http://www.digbib.nl/share/files/90_318424/DB1001-p30-33.pdf

    BeantwoordenVerwijderen