Pagina's

Zoeken in deze blog

donderdag 18 maart 2010

online muziek beluisteren


Nu ik bezig ben alle toeters en bellen van het downloaden onder de knie te krijgen duizelt het me af en toe van alle mogelijkheden. Limewire, alle bittorrent toestanden (voor grote bestanden) etc,etc. Het beluisteren (kijken of lezen) is een ding maar vaak wil je ook nog bewaren en terugvinden.
Online beluisteren is niet zo'n punt
.
We hebben natuurlijk de internet radio's die vaak voor een speciale doelgroep uitzenden. Deezer.com kende ik al en ook het digitale lenen van Muziekweb gebruik ik wel eens.Ook via youtube kan je van alles beluisteren.

Nu heb ik blip.fm uitgevlooid. Je kunt een playlist maken en die natuurlijk weer van tags voorzien en delen. Je kunt ook kiezen via welk kanaal het afgespeeld wordt.
Ik vond het wel een aardige site; vooral omdat je dan een playlist altijd ergens hebt staan en het bewuste nummer niet meer hoeft te zoeken.

laten we eerlijk zijn; de allerbeste geluidskwaliteit komt niet uit die speakertjes van een pc. Ik heb een hele goede geluidsinstallatie met kwaliteitsboxen. Daar kun je wel een pc op aansluiten maar dat wordt nooit echt geweldig.
Verwend dus en daarom gaat er eigenlijk niks het ouderwets afdraaien van een goede CD!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten